Więcej mocy :-)

Więcej mocy :-)

Postautor: kamil » 2013-04-10 23:06

Witam 8-)
Wiecie może co muszę zrobić aby mieć większą moc małym kosztem??(np usunięcie zwężki na wydechu lub regulacja jakiejś części). W moim Junaku założyłem nowy wydech zmieniłem moduł na sportowy i usunąłem siatkę(coś w stylu katalizatora) w wydechu. Motorek całkiem nieźle teraz przyspiesza ale może wy coś poradźcie bo do hondy to jeszcze trochę brakuje :D
kamil
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
 
Posty: 1
Rejestracja: 2013-04-10 22:54

Re: Więcej mocy :-)

Postautor: admin1 » 2013-04-11 06:27

Kamil poproszę szerszy opis modułu, który wymieniłeś jakiś symbol, cena i gdzie.To samo z tłumikiem i może jakaś fotka, każdy ma teraz choć telefon z aparatem. Pozdrawiam.
admin1
Administrator
 
Posty: 286
Rejestracja: 2013-01-22 18:24

Re: Więcej mocy :-)

Postautor: bastek » 2013-04-11 09:55

Możesz pobawić się z układem zasilania tzn filtr powietrza i gaźnik. Można założyć do gaźnika dyszę 100. Przy zmienionym tłumiku, module i dobrze wyregulowanym dolocie efekty mogą być pozytywne.

Nie mniej ja jestem zdania, że takie kombinacje nie są warte świeczki. Można szybko zajechać motor. Ten silnik i tak już jest wysilony i wątpię żeby z niego dało się coś więcej wycisnąć bez strat np w ekonomii (spalanie może być znacznie większe). To przysłowiowy wiejski tunning, który ma zazwyczaj efekt placebo. Lepszym rozwiązanie niż szukanie na siłę koni jest zmiana cylindra na 150 ccm, a ponoć takie na rynku już się pojawiły. Innym sposobem jest wymiana jednostki napędowej na 250 ccm. Efekt będzie zauważalny. Lub jak komuś brakuje mocy niech kupi większy moto.
WSK 125
Junak 123
Awatar użytkownika
bastek
Wymiatacz asfaltów
Wymiatacz asfaltów
 
Posty: 597
Rejestracja: 2013-01-23 11:52
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Re: Więcej mocy :-)

Postautor: piotrgrzyb71@onet.pl » 2013-04-11 20:55

Uwazam ze niema wiekszego sensu szukania w tych motorkach mocy,kturej jak na tą pojemnosc jest całkiem sporo. Mozna przyjemnie posmigac, i niewiele spalic wiec po co cos zmieniac. Ewentualnie jak cos to zmienic na cos silniejszego:-)
piotrgrzyb71@onet.pl
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
 
Posty: 43
Rejestracja: 2013-03-06 22:31

Re: Więcej mocy :-)

Postautor: Karol » 2013-05-06 21:20

125 cbr ma wiecej mocy niz 125 cbf. Jednak cbf ma moment lepszy. (pomimy kwestie obsrania plastikem przełozen i ich liczby)

teraz Junak nasz wspaniały ma wiekszy skok tloka niz r cylindra. (ciezarowki ,4x4 itp tez raczej) ,natomiast hondzia 250 RR ma skok tłoka tylko 2,5cm a właczcie na YT to dzwieki jak z F1. To determinuje charakter silnika ,nam blizej do cbf.

ale jak chcesz mocy to przestaw rozrzad o jeden zabek, wpierdol dellorto 28mm i jedz na stacje diagnostyczna dobrac skład mieszanki .
Wiedziałem ze ten temat powstanie ,spalanie odpowiednio lepsze bo wieksza smoc tylko moment w strone gory przesuniesz ,a moc to niby moment razy obroty plus napełnianie cylindra wieksze (gaznik+ew. tłumik + rozrzad) do skompensowania dawka paliwa i jest smoc tylko nie ten silnik a stopien sprezania zniweluje wtedy słaby doł ale silniki z wiekszym stopniem sprezania maja chłodnice.

jednak mam wrazenie ,ze w janku powyzej 6lub7000rpm zapłon dogania tłok idacy w doł takze ten moduł pewno by cos dał.trzeba isc w kierunku ulepszenia elastycznosci ktora ma ten moto. chyba na 15 zebatce mi gorzeh idzie niz na 16. pozatym moc kastruje rozrzadu masa i bezwładnosc(masa np lzejsze zawory ,bezwładnosc zaworow tez spada od masy mniejszej tym lepiej im mocniejsze sprezny , dac tylko dobry zaplon)..
Ja sie podzieliłem teraz dawaj dla ludzi co z tym modułem tam modzisz

dodam jeszcze ze najlepiej jak juz latamy Jankiem 150kmh brac na pokład artuditu by popiskiwał jak drogowka i korygowł kat wyprzedzenia zapłonu, i mieszanke :lol:
Karol
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
 
Posty: 31
Rejestracja: 2013-03-14 09:38

Re: Więcej mocy :-)

Postautor: motomaniek » 2013-05-11 23:34

bastek pisze:. Lepszym rozwiązanie niż szukanie na siłę koni jest zmiana cylindra na 150 ccm, a ponoć takie na rynku już się pojawiły. Innym sposobem jest wymiana jednostki napędowej na 250 ccm. Efekt będzie zauważalny. Lub jak komuś brakuje mocy niech kupi większy moto.


Masz może jakieś konkrety? Jaka 250-tka by pasowała, mam na oku jednostkę z zippa nitro, ale nie jestem pewien czy mocowanie będzie odpowiednie czy trzeba przerabiać jeszcze. Ew. gdzież chodzą słuchy o 150-tkach dedykowanych do junaczka? Jakoś nie mogę znaleźć. :(
motomaniek
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
 
Posty: 6
Rejestracja: 2013-05-11 23:27

Re: Więcej mocy :-)

Postautor: Karol » 2013-05-12 18:07

dolac nie chrzczonego paliwa ;)
Karol
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
 
Posty: 31
Rejestracja: 2013-03-14 09:38

Re: Więcej mocy :-)

Postautor: bastek » 2013-05-13 12:33

Swego czasu firma diabolini miała na stanie silniki 250 ccm, montowane w crossach, które prawie idealnie bez przeróbek pasowały do ramy rometa, czy junaka. Teraz nie widzę ich na stanie sklepu, może trzeba by było się z nimi skontaktować. Po wymianie takiego silnika wystarczy dobrać odpowiednio napęd. Można kupić używany silnik od Gienka 250 albo Hondy cb 250 ale pewnie byłoby więcej rzeźby. Trzeba szukać po alledrogo tam widziałem takie silniki 250 Loncin w 2 wersjach OHV i OHC w tej chwili jest 1 nowy do sprzedania za około 1200 zł. Co do cylindrów to na polskim rynku ciężka sprawa chiński producent już wypuszcza junaczki w wersji 125 i 150 ccm. Gdyby ktoś miał dojście do Almotu może udałby się kilka kompletów dla chętnych sprowadzić. http://www.ec21.com/product-details/125cc-Motorcycle-150cc-Motorcycle-OHC--6966939.html
http://www.tayomotor.com/en/ProductShow2.aspx?CarID='819'
WSK 125
Junak 123
Awatar użytkownika
bastek
Wymiatacz asfaltów
Wymiatacz asfaltów
 
Posty: 597
Rejestracja: 2013-01-23 11:52
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Re: Więcej mocy :-)

Postautor: Karol » 2013-05-13 22:32

Ciekawe kiedy do OHC sie pojawia ,moze sie do tego przyczyni mail do Almotu. Ogladałem od Zippa Manica RS pierscienie oraz zawory i sa inne deczko wykonania w 1 i 2 przypadku od Janusza. Sprawa nie jest do konca jasna z importowaniem ,bo pewnie kilka fabryk lub obozow to robi. I rzecz w tym mozliwe ,iz nie wszystko spełnia wymogi , a 2 ze sa w tym posrednicy i trzeba im bulic.

Jednak trzeba szukac wiekszego tłoka na sworzen 13mm do srednicy niecałych 60mm .skoku nie ogarniam bo nie mam porozkładanego cylindra ,ale sciane miał na tyle gruba ze 150 a nawet wiecej sie go da rozwiercic. Powiem Wam ze tłok mi sie nawet podobał bo jak patrze na zamienne typu rometowskiego toz to toporne sa jak klocek :shock:
Karol
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
 
Posty: 31
Rejestracja: 2013-03-14 09:38

Re: Więcej mocy :-)

Postautor: Karol » 2013-05-13 22:41

Obczajcie ,ze na stronie Romet Parts mamy wspolne czesci z rometka soft czop erem. Głowica 300,- oraz jak by ktos nozki pogiał to od RM125 pasuja zaczepy
Karol
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
 
Posty: 31
Rejestracja: 2013-03-14 09:38

Następna

http://www.youtube.com/watch?v=VP9o-j23DH0

Wróć do Junak 123

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

x